W artykule omówiono innowacyjność podmiotów usług społecznych, działających w poszczególnych krajach członkowskich Unii Europejskiej. Przedstawiono cechy, uwarunkowania i cele usług innowacyjnych dostarczanych w tych jednostkach. W artykule opisano metody organizacji pracy nad nowymi rozwiązaniami usprawniającymi działalność usługową. Analiza została oparta na badaniu przeprowadzonym przez The Gallup Organisation.
polityka społeczna, innowacyjność, społeczeństwo informacyjne
Baruk J. (1992), Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu
Baruk J. (2011), Wspomaganie tworzenia wartości i innowacji strategicznymi relacjami, „Marketing i Rynek”, nr 10
Berry F. S. (1994), Innovation In Public Management: The Adoption of Strategic Planning, „Public Administration Review”, No. 4
European Public Sector Innovation Scoreboard (EPSIS) — Methodology report (2012), PRO INNO EUROPE
Innobarometer 2010. Analytical Report. Innovation in Public Administration (2011), Flash Eurobarometer 305 — the Gallup Organization
Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności. Długookresowa strategia rozwoju kraju. Projekt (2011), Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Sorensen E., Torfing J. (2012), Collaborative innovation in the public sector, „The Innovation Journal”, No. 1
Vigoda-Gadot E., Shoham V., Schwabsky N., Ruvio A. (2008), Public sector innovation for Europe: a multinational eight-country exploration of citizens’ perspectives, „Public Administration”, No. 2